onze school

Missie, visie en waarden

Het Vianova wordt gevormd door een team, kinderen en ouders die samenwerken. Ieder heeft daarin een eigen rol en verantwoordelijkheid. Samen voelen we ons verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de kinderen.

Schoolplan

In het schoolplan worden alle ambities beschreven die gedurende vier jaar centraal staan.

Ons onderwijs

Op het Vianova voldoen wij vanzelfsprekend aan de eisen die aan het basisonderwijs worden gesteld. Het liefst zetten we nog een stapje extra. Daarbij proberen wij voor ieder kind een doorlopende leerlijn, passend binnen de mogelijkheden van de groep te realiseren. Iedere leeftijd, maar ook ieder kind heeft zijn eigen ontwikkeling.

Via-onderwijs

Op het Vianova bieden wij Via en Nova onderwijs. Via-onderwijs is regulier onderwijs in heterogene groepen, Nova-onderwijs is ons hoogbegaafdenonderwijs.

Nova-onderwijs

Delta-onderwijs

Vanaf schooljaar 2024-2025 starten wij een pilotgroep, de Delta's.

Ondersteuning

Niet iedereen leert op dezelfde manier; soms heeft een kind iets anders nodig om tot leren te komen. Daarom zorgen we voor variatie in ons onderwijs en extra ondersteuning voor de kinderen die dat nodig hebben.

Team

Het Vianova kent een team van enthousiaste en betrokken leerkrachten en ondersteuners. Hun kennis en inzet vormen de basis voor de deskundige begeleiding van onze leerlingen

Ouderbetrokkenheid

Op het Vianova vinden we een goed contact tussen ouders van groot belang. Samen dragen we de verantwoordelijkheid voor een gezonde en positieve ontwikkeling van uw kind, waarbij ieder zijn eigen rol vervult.

Opleidingsschool

Studenten zijn van harte welkom bij ons om stage te lopen.

Resultaten

Wij volgen nauwgezet de vorderingen van onze leerlingen en brengen ieder jaar verslag uit over de behaalde resultaten op onze school.