Praktische informatie

Veel informatie over onze school is samengebracht in onze schoolgids. U kunt deze hieronder downloaden. Ook zetten we hieronder nog een aantal praktische zaken op een rij.

informatie

Schoolgids

Jaarlijks brengen wij een schoolgids uit waarin wij beschrijven wie wij zijn, waar wij voor staan en hoe wij ons onderwijs inrichten.

Schooltijden

Op onze school geldt een continurooster (alle kinderen blijven over, korte middagpauze en één of meerdere middagen per week vrij). De Via’s en de Nova’s starten op verschillende tijden zodat ouders met kinderen op beide locaties de tijd hebben om beide kinderen weg te brengen.

Vakantie, ziekte en verlof

Bekijk hier de vakanties en vrije dagen.

BSO/TSO/IKC

Onze school heeft een goede samenwerking met Junis Alphen aan den Rijn. Junis verzorgt de VSO, TSO en BSO.

Afspraken en protocollen

Om alles goed te laten verlopen hebben we op school afspraken met elkaar gemaakt. Een deel van de afspraken zijn specifiek voor het Vianova. Andere afspraken en protocollen zijn voor alle scholen van MorgenWijzer gelijk.

MorgenWijzer

Het Vianova is een MorgenWijzerschool. MorgenWijzer heeft 19 locaties voor primair onderwijs in de gemeenten Alphen aan den Rijn en Nieuwkoop. Het is een jonge organisatie waar mensen gezamenlijk leren en ontwikkelen, ieder vanuit eigenheid.

Naar het voorgezet onderwijs

In groep 8 maken onze leerlingen de keuze voor een middelbare school. Met het advies dat wij als school geven, helpen wij onze leerlingen deze keuze zo goed mogelijk te maken.